Monday, March 20, 2017

RAHIM DIBUANG KERANA KANSER OVARI. AWASI TANDA DAN GEJALA KANSER OVARI YANG MUNGKIN ADA PADA ANDA!



Statistik yang dikeluarkan oleh Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) pada tahun 2013 menunjukkan kira-kira 17.9 daripada 100 000 wanita dalam kalangan usia reproduktif di negara ini berisiko mengalami kanser pangkal rahim setiap tahun.

Sebanyak 2126 wanita pula berkemungkinan menghidap penyakit ini setiap tahun dengan kadar kematian adalah 631 orang dan menjelang 2025, dijangkakan 3502 wanita akan terdedah dengan kanser ini dengan jumlah kematian mencecah 1118 orang.

Menurut Ketua Pegawai Perubatan Pusat Saringan Kanser, Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM), Dr. Dalilah Kamaruddin, statistik tersebut secara tidak langsung menunjukkan bahawa kanser pangkal rahim semakin serius.

Tambah beliau, kanser pangkal rahim kini berada di tangga ketiga carta selepas kanser payu dara dan kanser korektoral (usus)

“Di Malaysia hari ini sebanyak 60 peratus pesakit kanser pangkal rahim yang dikesan sudah berada pada tahap tiga dan empat." SUMBER

Kanser ovari adalah sejenis kanser yang bermula di dalam ovari. Wanita mempunyai dua ovari, satu di setiap sebelah uterus.

Ovari - setiap satu kira-kira saiz badam - menghasilkan telur (ova) dan juga hormon estrogen , progesteron dan testosteron.

Kanser ovari sering terjadi tanpa gejala sehingga ia telah merebak di dalam pelvis dan abdomen. Pada peringkat ini, kanser ovari adalah sukar untuk dirawat dan sering membawa maut.

Tanda-tanda dan gejala-gejala kanser ovari mungkin termasuk:

1. Tekanan abdomen, cepat kenyang, bengkak atau kembung.

2. Rasa tidak selesa atau sakit pelvis.

3. Senak berterusan, angin atau mual.

4. Perubahan tabiat membuang air besar seperti sembelit.

5. Perubahan tabiat pundi kencing, termasuk keperluan yang kerap untuk membuang air kecil.

6. Hilang selera makan atau cepat rasa kenyang.

7. Peningkatan lilitan perut atau pakaian terasa lebih ketat di sekeliling pinggang anda.

8. Tiada tenaga/stamina.

9. Sakit pinggang.

PUNCA KANSER OVARI

Ia tidak jelas apa yang menyebabkan kanser ovari.

Secara umumnya , kanser bermula apabila sel-sel yang sihat yang mengalami mutasi genetik (perubahan gen) yang bertukar sel-sel normal menjadi sel-sel yang tidak normal.

Sel-sel yang sihat membesar dan membiak pada kadar yang ditetapkan, akhirnya mati pada masa yang ditetapkan . Walau bagaimanapun , sel-sel kanser membesar dan membiak di luar kawalan, dan mereka tidak mati apabila sepatutnya.

Apabila sel-sel yang tidak normal berkumpul , mereka membentuk jisim (ketumbuhan).

Sel-sel kanser ini menyerang tisu yang berhampiran dan merebak dari tumor asal dan tersebar di tempat lain dalam badan (metastasis)

BADAN LEMAH, RAHIM DIBUANG KERANA KANSER OVARI (TESTIMONI)

Leya nak bagi testimoni sebagai seorang pesakit kanser… Leya kanser ovary… Selepas second line kemo, Leya ambil Vivix.. Leya dibuang semua peranakan..

Jadi doktor cakap badan Leya akan jadi orang-orang tua sebab tak datang period… Memang Leya sakit lutut, sakit pinggang, susah tidur, sakit tempat operation,kebas kaki tangan sampai ke muka dan yang paling tak tahan panas badan sampai tak boleh buat apa…asyik mandi je.. Doc cakap semua effect menopause… lebih teruk sebab muda baru umur 27 tahun dibuang secara operation..

Lepas Leya ambil Vivix, Alhamdulillah dengan izin Allah serasi dengan badan Leya.. Seminggu Leya rasa makin kurang lenguh-lenguh badan, tapak kaki Leya tak rasa menyucuk-nyucuk lagi.. Bab solat happy sangat sebab boleh berdiri sebab dulu kadang-kadang Leya terpaksa solat duduk sebab Leya tak mampu nak pijak lantai sekalipun.

Alhamdulillah, semuanya semakin ok.. Dah 3 bulan Leya amalkan Vivix.. Sekarang Leya makin aktif.. Sekarang Leya dah tak nampak muka sedih mak abah dan husband bila diorang tengok Leya makin aktif.. Syukur sangat..

~Puan Leya

 

Bagaimana VIVIX Membantu Pesakit Kanser Kembali Kekal Cergas Selepas Pembedahan dan Menghalang Sel kanser Tumbuh kembali

Kajian telah menunjukkan bahawa Resveratrol mempunyai kandungan antioxidant yang paling tinggi. Daripada kajian juga mendapati bahawa kandungan Resveratrol diadapati daripada kulit dan biji Anggur Muscadine .

Kenapa antioxidant ni penting?

Antioxidant diperlukan pada kadar yang tinggi untuk mendapat kesihatan yang optima dan dapat membantu mencegah penyakit.

Antioxidant dapat membantu dan membaik pulih sel rosak yang berpunca dari radikal bebas.

Resveratrol dapat mencegah dari sel kanser merebak kerana resveratrol dapat menghalang dari pembentukkan sel yang tidak normal dalam tubuh manusia merebak.

Menurut Eleanor G. Rogan seorang Profesor dari Uni. Of Nebraska Medical Center. Resveratrol ada keupayaan untuk mencegah peringkat permulaan kanser semasa estrogen baru hendak memulakan proses pengembangan kanser dengan menghalang pembentukkan estrogen DNA adducts ( sebatian kimia yang menyebabkan kanser yang melekat pada DNA).Dengan ini kami percaya seluruh sel kanser akan berhenti merebak sepenuhnya.

Kesimpulannya, cegah ia sebelum lebih parah! Nasihat saya, amalkan vivix demi kesihatan kita.

Bagaimana cara nak dapatkan Vivix ni?

Anda boleh melalui saya. Saya akan bantu beri nasihat sepanjang penggunaan produk Shaklee. Beli Vivix ni tak ada kos postage di mana pun anda di Malaysia ni tau! Best kan? Malah anda mungkin boleh dapat membership percuma bernilai RM69 dan mendapat bonus secara CASH jika menepati syarat pembelian. 😁

Untuk pembelian atau pertanyaan, boleh hubungi melalui panggilan telefon, mesej atau pun Whatsapp;


Pengedar Sah Vivix Shaklee
Puan Amani Waldin
Shaklee ID 1228930
0135414548
amani048@gmail.com


Saya buat COD di sekitar Daerah Ranau dan pos ke seluruh Malaysia khususnya Sabah dan Sarawak.


No comments:

Post a Comment